Moje hudební srdcovky


V předešlém článku jsem postovala svoje video, kde zpívám. Takže tentokrát bych Vám ráda pověděla něco o mých velkých hudebních oblíbencích. Jsou to ale vesměs hudebníci, kteří nejsou až tak známí - ale ráda budu šířit jejich  poselství. :)

Nebudu vám tu ale vypisovat dlouhá fakta o daných interpretech, od toho tu je Wikipedia. Spíš bych Vám chtěla přiblížit, jaké emoce ve mně tato muzika vyvolává.

Jako první bych chtěla zmínit zpěvačku, která má krásné libozvučné jméno - Maria Mena. Narodila se v Norsku, její máma je právě Norka a táta pochází z Nikaraguy. Písničky ale zpívá v angličtině. Jak jsem k ní přišla? Před 8 lety jsem procházela docela složitým obdobím a hodně jsem se léčila muzikou. Na Mariinu tvorbu jsem náhodou narazila na Youtube a totálně mě dostala. :) Připadala jsem si, jako kdyby ty songy psala o mně. Jako kdyby to byla moje nejlepší kamarádka, co mě zná skrz naskrz. Posuďte sami, jak na vás její hudba působí.








Mou další oblíbenou interpretkou je slovenská zpěvačka Katarzia - vlastním jménem Katarína Kubošiová. Její hudba je směsicí folku, popu, elektroniky a občas i rapu. :) Objevila jsem ji přes rozhovor v časopisu Čilichili a okamžitě jsem si našla její první album na Spotify. Od té doby ji nepřestávám sledovat. :) Loni v říjnu jsem ji dokonce viděla naživo na brněnském koncertě v Kabinetu Múz a byla jsem z ní naprosto unešená. To, jak si hraje se slovy a s hlasem... To, jak si neotřele sama uvede každou písničku... A ta její energie!






No a dál? Co takhle zpěvačka Katri Ylander. :) Je to rodilá Finka, která v roce 2005 vyhrála finskou verzi pěvecké soutěže Pop Idol. No a poslouchám ji přibližně 7 let, tehdy jsem hledala hudbu, která je nazpívaná ve finštině. Finsko a finština jsou mými dlouhodobými závislostmi, takže vše týkající se této nádherné země záměrně vyhledávám. Písničky Katri Ylander jsou pro mě jako magické pohlazení pro uši a ta finština tak nádherně zní... :)






Jako poslední bych Vám ráda představila norskou kapelu Gåte. Hrají norskou folkovou muziku říznutou metalem a elektronikou, texty jsou v norštině. Už jsem málem chtěla napsat, že skupina zanikla, ale teď jsem se dočetla, že od letošního roku opět hrají. :) Na Gåte jsem narazila na jednom diskusním fóru a hlas zpěvačky Gunnhild Sundli mě okamžitě dostal. Vždycky, když poslouchám její tvorbu, jde mi příjemný mráz po zádech a téměř ani nedýchám. Je to naprosto strhující muzika.






A jaké jsou vaše hudební srdcovky?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jelení Lůj Princezna

Vlasové a pleťové osvěžení